FlowerForm
EAB SOFTWARE

Veel voorkomende problemen en hun oplossing :

Hier kunt u content plaatsen.



1a : Kan niet verzenden (username and password...)

De melding "username and password not accepted. Learn more..." is misleidend, en heeft niets met wachtwoord te maken.
De melding geeft aan de de googel-account waarmee u de EAB berichten verzend, geen toegang geeft aan onbekende ("minder veilige")  toepassingen.

Oplossing : Zet "toegang door minder veilige app's ' AAN in de googel-account.

(Zie ook de video hiernaast)


1b : Kan niet verzenden 

Steeds meer providers kiezen er voor om het mailen te beveiligen.
Dit kan betekenen dat het mailen plotseling niet meer werkt.
MOGELIJKE OPLOSSINGEN

  • Zoek bij uw provider naar "instellingen pop/smtp server settings". 
  • Vergelijk deze settings met de waarden zoals deze in FlowerForm staan (Gegevensbeheer->Algemene instellingen, tabblad Internet instellingen. zie figuur hiernaast) ). 
  • FlowerForm kan vanaf versie 2021.6.1 overweg met deze manier van mailen voor vrijwel alle providers. Mocht het mailen  niet gaan, controleer dan of u wel  met een recente versie van FlowerForm werkt ( niet ouder juni 2021).
  • Mocht het nog steeds niet lukken: vergeet niet dat er ook een storing kan zijn bij uw provider. Probeer dan eens een mail vanuit outlook te sturen met dezelfde settings als die van FlowerForm, of kijk op de website van uw provider.






Hierboven: De meest voorkomende instellingen voor het beveiligd mailen. De werkelijke instellingen kunnen verschillen per provider, maar voor beveiligd mailen zijn altijd de volgende opties aangevinkt: 

- [x] Authenticatie vereist voor verzenden
- [x] Beveiligde verbinding (SSL) ,
(voor zowel verzenden als ontvangen.)

Ook zal gebruikersnaam + wachtwoord ingevuld moeten zijn.

2: Mijn product, koper, fust staat niet in de lijst 

De data waaruit u kunt selecteren is de VBN-Datalijst. Deze data wordt continu aangepast. Het kan zijn dat de data niet up-to-date is waardoor u een (nieuw) product niet kunt vinden als u dit wilt toevoegen aan de productlijst van Flowerform

 

.oplossing:
 Ga naar Gegevensbeheer->Import->VBN Data bijwerken en klik op "VBN Data actualiseren"

3: Importeren / VBN Data actualiseren lukt niet 

Om de data bij te kunnen werken, heeft FlowerForm toegang nodig tot internet. Soms wordt dit geblokkeerd door de Firewall.
Het mooiste zou zijn als u de Firewall zodanig kunt aanpassen (een nieuwe regel definiëren) zodat FlowerForm toegang krijgt om verbinding te maken.
Is dit abracadabra voor u, en is er niemand in uw omgeving die dit kan inregelen, probeer dan de VBN-data binnen te halen m.b.v. de link die onder de knop "VBN data actualiseren " staat. Zie de instructiefilm hiernaast voor extra uitleg.


3: Ik zie geen camera meer staan  

Update naar een versie hoger dan 2023.4.2


4: Key ontbreekt 
 / Flowerform loopt vast bij opstarten

Het kan gebeuren dat het verversen van de licentie-sleutel niet goed gaat. Neem contact met ons op.
Zijn wij niet bereikbaar: probeer dan het bestand ffKey.ffb te hernoemen naar ffkey (extentie verwijderen) 


E-mailen
Bellen
Info